סודה לשתייה / סודיום ביקרבונט

סודה לשתייה

סודה לשתייה היא מלח נפוץ שכולל מולקולות של פחמן, מימן, נתרן וחמצן. סודה לשתייה היא לרוב מוצר תעשייתי שמופק במעבדה (הכנסת פחמן דו חמצני לתערובת של מלח בישול ואמוניה), אך ניתן להפיק אותה גם באמצעים טבעיים. למשל, היא נמצאת במינרל בשם Trona שקיים במדינת וויומינג שבארצות הברית.

סודה לשתייה ידועה בעיקר בתחום הבישול, למשל כחומר מתפיח באפייה, כחומר המנטרל את החומציות של מיץ עגבניות ודבש, כחומר שמקל על צרבת וכחומר לריכוך בשר וקטניות שונות (בעיקר עדשים וחומוס) לפני בישולם כדי להימנע מגזים.

 

סודה לשתייה כחומר ניקוי

סודה לשתייה משמשת למטרות שונות בתחום הניקוי, למשל היא יכולה להחליף בהצלחה אבקות ומרככי כביסה, לנקות כלי כסף, קירות ועדשות מגע, להסיר לכה, צבע וחלודה ממשטחים שונים וכן להסיר כתמים של יין, מיץ, קפה ועוד. סודה לשתייה היא זאת ששימשה לצורך ניקוי פסל החירות ב-1980.

בשנים האחרונות סודה לשתייה זוכה לעדנה מחודשת כחומר ניקוי מסיבה אחת – היא נחשבת לחומר ניקוי טבעי ובכך תורמת לאיכות הסביבה, למשל מקטינה את חשיפת בני האדם לכימיקלים שבחומרי הניקוי הכימיים, מקטינה את המלחת הקרקעות כתוצאה מכך ועוד.

 

סודה לשתייה לשיניים

שימוש נפוץ בסודה לשתייה הוא בתחום הקוסמטיקה הודות ליכולות שלה בתחום הניקוי. למשל, סודה לשתייה לשיניים מנטרלת ריחות פה רעים ומנקה את השיניים – מה שאומר שהיא יכולה לשמש בתור משחת שיניים לכל דבר ועניין. לצורך כך מומלץ לערבב את הסודה לשתייה עם חומרים שונים : מיץ לימון, מים או תערובת של מלח ותות שדה.

עם זאת, חשוב לזכור שלכל אחד מהחומרים הנוספים האלו דרך פעולה שונה – מה שאומר שיש להקפיד על תדירות שימוש ועל שטיפת הפה בזמן הנכון. למשל, שימוש יתר במיץ לימון יכול לפגוע באמייל השן ויש לשטוף אותו לאחר 1-2 דקות. לעומתו, תערובת של מלח ותותים מצריכה השעיה למשך 5 דקות. 

 

מתכון למשחת שיניים מנקה ומבהירה:

החומרים:

40 גרם שמן קוקוס בכבישה קרה (בחורף חצי שמן קוקוס וחצי שמן שומשום או זית)

5 גרם סודה לשתייה

5 גרם  חוואר

25 טיפות שמן אתרי לימון

5 טיפות שמן אתרי נענע

 

לערבב את כל החומרים ולשים בצנצנת מתאימה

אופן השימוש – לשים מעט על מברשת שיניים לחה ולצחצח עם המשחה 2-3 פעמים בשבוע בשעות הערב.

 

 

סודה לשתייה כמרכיב בטיפוח עור הפנים

סודה לשתייה יכולה לשמש כמרכיב בטיפוח עור הפנים הודות ליכולתה לפתוח נקבוביות, לנקות ביעילות את העור ולהסיר תאי עור מתים ושומן. בנוסף, לסודה לשתייה יש תכונות מחטאות ויש לה מרכיבים שנחשבים לנוגדי דלקת, אנטי פטרייתיים ואנטי בקטריאליים.

המשמעות היא שסודה לשתייה היא אידיאלית כדי לטפל בבעיות עור שונות כמו פצעוני אקנה. כמו כן היא יכולה לשמש כמסכת פנים או כפילינג. עם זאת, שימוש בסודה לשתייה לפנים חייבת להיעשות בהתאם למטרה הספציפית ובזהירות ולא תתאים לכל אחד בגלל היותה בסיס חזק מפני שהיא עלולה לייבש מאוד את העור לכן שימו לב לסוג העור שלכם ואם העור שלכם יבש או נוטה לייבש, סודה לשתייה לא מתאימה לכם בצורתה הנקייה ומומלץ לערבב אותה עם לימון ובכך לאזן את ה PH שלה וגם אז, אל תגזימו בשימוש. 

לצורך טיפול בפצעונים מומלץ לערבב אותה עם מים ואילו כפילינג נדרש ערבוב עם דבש. מסכות פנים שכוללות סודה לשתייה יכולות להכיל גם מעט לימון, דבש עם שמן קוקוס או מים בלבד אבל דבר אחד תמיד קבוע – יש להשאיר אותן לפחות 5 דקות על הפנים ולהסיר אותן בעזרת מים פושרים.

 

פילינג מסיכה עם סודה לשתייה לטיפול בשחורים ופצעונים

כפית סודה לשתייה

כפית דבש

מיץ מרבע לימון

מערבבים את כל החומרים ביחד. מרטיבים את העור ומעסים אותו בעדינות ובתנועות סיבוביות. משאירים את החומר ל 2-5 דקות ושוטפים.

 

 

סודה לשתייה ללא אלומיניום

בעקרון חשוב שתדעו שבסודה לשתייה אף פעם אין אלומיניום אך אם אתם רוצים להיות רגועים תוכלו להשיג אצלנו סודה לשתייה ברמה גבוהה המיוחדת גם ללקיחה פנימית ונקייה מכל מתכות שהן,  וגם במחיר מצוין!

 

  

אהבתם את המאמר? מוזמנים לשתף עם החברים (תודה מראש).

רוצים להתחיל לרקוח אבל לא בטוחים מאיפה להתחיל? מרגישים שאתם הולכים לאיבוד בין כל המאמרים, הידע והאפשרויות ולא יודעים במה נכון לכם לבחור ולמה?

 אני רוצה להזמין אתכם לשיחת ייעוץ בטלפון או לפנות את למייל yali.hod@gmail.com שבה נבחן ביחד את הצרכים שלכם, ונחליט ביחד על האפשרויות הנכונות עבורכם.